2006-12-13

Najpierw projekt

Przeczytałem bardzo ciekawy artykuł o projektowaniu gameplay'a, dzięki niemu mam pogląd jak zrobić projekt gry. Mam pewien pomysł na grę, który siedzi w mojej głowie od pewnego czasu. Planowałem zastosowanie elementów RPG ale raczej rezygnuję z tego pomysłu, bo nie przyczynia się do realności stworzenia tej gry. Każda gra powinna mieć jakieś dwa elementy, na których będzie się opierać. Na tym chce się skupić. Elastyczność silnika schodzi na dalszy plan.

Co to ma być za gra? Najogólniej - strzelanka 2d, od góry. Chcę zrobić ciekawy system ruchu postaci, który będzie odrobinę zbliżony do normalnych FPSów. Główną bronią będą pistolety, jeżeli widzieliście Equilibrium to pamiętacie zapewne gun katę, jest to smaczek, który chcę wprowadzić w życie w mojej grze. Zastanawiam się nad tym drugim elementem, mam trochę pomysłów, ale muszę przemyśleć, które nie nadają się do realizacji ze względu na stopień komplikacji.