2008-08-19

Python i małe sprostowanie

Zamierzałem napisać komentarz w poprzednim poście, ale sporo informacji bardziej na posta się nadaje.

Stara opinia o Pythonie jak słusznie zauważył SirMike w komentarzu jest bardzo stara :) Prawdę mówiąc patrząc na datę - rok 2000 w moim umyśle wydał się odległy o jakieś 2-4 lat ;) Taka mini blokada umysłowa, potem ten komentarz uzmysłowił mi, że przecież faktycznie to aż 8 lat :)

Własnego języka skryptowego nie zamierzam robić. Choć nie wytłumaczyłem do czego mi ten parser ;) Parsuje po prostu własny format plików opisu, bo np. XML jak dla mnie jest nadmiarowy. Inspiracją był po trosze Python, oczywiście nie jest to ostateczny kształt:

class brzydal(Movable):
  float stopien_brzydactwa = 0.5
  str dialog = "nie lubi!"
  int wielkosc
  bool spi = false
  script zachowanie = "brzydal.py"
variant duzy_brzydal:
  stopien_brzydactwa = 1

Po przejrzeniu co rynek oferuje wśród języków skryptowych wybór padł na to samo o czym myślałem od (prawie) zawsze - na Pythona. A jego użytkownikiem będę ja ;) Muszę przyznać, że mam zakusy na przedwczesną optymalizację i czasem marnuję grube godziny na poszukiwanie idealnego rozwiązania, żeby się okazało, że to co znalazłem na początku jest tym czego szukałem ;)

1 komentarz(y):

[14:55] <Anonymous Anonimowy>

Rozumiem, że to dalej odnośnie Twojego frameworka? Mi jeszcze daleko do takich rzeczy w moim;)

Btw przydałyby się tutaj jakieś kategorie;)

 

Prześlij komentarz

« Główna