2007-01-26

Trzeba zostawić coś za sobą

Wczoraj wypolerowałem kod loggerów i zacząłem kombinować wokół JPEG. Ładowanie JPEG miałem praktycznie ukończone, ale specyfika jpeglib wymaga aby do wczytywania danych używać fread z stdio, co mnie osobiście bardzo się nie podoba :P Dragomir przekonał mnie, że obsługa JPEG nie jest tak bardzo potrzebna ze względu na to, że ten format obniża jakość grafiki. W moim projekcie nie zamierzam używać szczególnie dużych tekstur i po pewnych testach stwierdziłem, że stopień kompresji plików PNG jest wystarczający. Tak więc póki co przewiduję ładowanie tekstur jedynie z plików PNG.

Obsługa tekstur potrzebuje jeszcze paru ulepszeń.

2 komentarz(y):

[11:42] <Anonymous Anonimowy>

Jak nie JPEG to może DDS ? Jak dla mnie najlepszy format tekstur, o wieeeele lepsza kompresja niż w PNG, w dodatku można go jeszcze potem upakować. Jedyną jego wadą jest to, że minimalnie obniża się jakość ;) Dla przykładu plik PNG zajmuje mi 315 KB, po konwersji na DDS 234 KB, a jeszcze po upakowaniu 39 KB !! Także jak masz VFS z kompresją, to korzyści są naprawdę duże, gra zajmuje naprawdę o wiele mniej :) Poza tym tak jak PNG obsługuje kanał alpha, ma jeszcze parę innych bajerków, ale i tak już za bardzo się rozpisałem, poszukaj sam trochę na ten temat, o ile cię to zainteresowało xP

 
[16:30] <Blogger Queight>

Zainteresowało mnie to :) Dziękuję za komentarz :)
Zupełnie zapomniałem o DDS, z tego co pamiętam DDS był najlepszy do tekstur, bo jego struktura była chyba bliska strukturze trzymania tekstur przez kartę graficzną, albo jakoś podobnie ;)
Musze dowiedzieć się więcej o DDS. Wikipedia i google w ruch!

 

Prześlij komentarz

« Główna