2007-02-20

VSync

Dzisiaj dzięki kanałowi #warsztat i dodatkowym testom dowiedziałem się co powoduje u mnie małą ilość FPS'ów, wszystkiemu winien jest VSync.

SDL podobno ma domyślnie wyłączonego VSynca ale dla pewności ustawiłem odpowiedni atrybut (dostępny od wersji 1.2.10 SDL'a), który miał sprawić wyłączenie VSynca. Niestety nic to nie dało. Poszedłem krok dalej i uzyskałem informację o rozszerzeniach WGL (WGL_EXT_swap_control) i GLX (GLX_SGI_swap_control), mające zapewnić mi kontrolę nad VSynciem. Niestety rozszerzenie GLX nie pozwala wyłączyć VSynca...

Rozwiązania szukam dalej. Możliwe, że mam to jakoś nadrzędnie ustawione w systemie, więc w ustawieniach też tego poszukam. Nie chcę całkowicie pozbyć się VSynca, ale potrzebuję mieć możliwość wyłączenia go, dla łatwości badania wydajności.