2006-08-27

Idziemy dalej

Menadżer sceny jest praktycznie ukończony. Muszę przyznać, że kod ISceneNode'a jest prawie całkowicie zjechany z Irrlichta, z obsługą sceny jest w pewien sposób podobnie. Akualnie najprostszy przykład użytku Flatness'a jest dość mocno podobny do przykładu z Irrlicht'a.

IBasis *basis = createBasis(800, 600, 32, 0); basis->setWindowCaption("Flatness 0.0.0"); ISceneManager *scenemgr=basis->getSceneManager(); ISceneNode *node = scenemgr->addMeshSceneNode(scenemgr->getMesh("#256x256")); if(node)     node->setMaterialTexture(basis->getTexture("texture.tga")); while(basis->run()) {     basis->beginScene();     scenemgr->drawAll();     basis->endScene(); } basis->drop();

Co teraz? Trzeba wprowadzić jakąś kamerę, culling i podstawową obsługę inputa. Potem jakieś drobne bajery w renderze... Resztę się zobaczy.

2006-08-23

A jednak się udało

Udało się! Jest! Zrobiłem w końcu tego menadżera zasobów znów spojrzałem do źródeł Irrlichta i interface zrobiłem na jego podstawie. Osiągnąłem to co chciałem i nawet szybko poszło. Dobra teraz większa rozbudowa i niedługo pokażę pierwsze screeny. Jak się pospieszę to może z frameworkiem zdążę na compo :) W każdym razie kod wygląda najładniej ze wszystkich i napewno spora w tym zasługa podpatrywania stylu API Irrlichta.

No i co teraz?

Za dużo kombinuję, zamiast pisać i ewentualnie potem poprawić chcę zrobić idealny kod, przez co praca się opóźnia. Od około tygodnia praktycznie nic sensownego nie zrobiłem. Zastanawiam się czy nie powinienem obniżyć ambicji. Aktualnie rozmyślam nad resource managerem, a trwa to tak długo, bo chce zrobić go maksymalnie elastycznym i uniwersalnym a zarazem prostym i bardzo automatycznym. Tak więc może mimo wszystko zamiast robić kompleksowy silnik 2d skupiłbym się na tych ukochanych przeze mnie elementach - fizyce i interakcji? Może czas zrobić coś własnego i fajnego zamiast tego co wszyscy?

2006-08-17

Layout skończony

Zmodyfikowałem layout tak, żeby pasował do mojej ostatniej stronki, a jeżeli layout jest skończony to nie pozostało mi nic innego jak zacząć robić coś o czym mógłbym tu napisać. To tyle.

Start

Oto mój devblog. W pewnym sensie będzie to moja tymczasowa strona domowa. Nie będę umieszczał tutaj osobistych notek, głównie pojawią się tu newsy dotyczące tego nad czym pracuję i ewentualnie ciekawe linki. Stronę uważam za otwartą :P