2007-05-30

Do roboty... Do roboty!

Szukam pracy na 4 miesiące. Mam wykształcenie średnie ogólnokształcące o profilu matematyczno informatycznym :) Kto mnie przyjmie? ;) Ostatecznie polegam teraz bardziej na konwencjonalnej robocie niż robieniu casuali, choć jedno nie wyklucza drugiego.

Przez poszukiwanie roboty i rzeczy poboczne nie bardzo mam teraz czas na kodowanie, ale postępy są :)

2007-05-27

Bardzo proste GUI skończone

Zrobiłem to bardzo proste GUI (GUI to w sumie za duże słowo na to). Praktycznie zarządza jedynie umieszczaniem obiektów względem krawędzi ekranu :) Póki co tyle mi wystarczy.

Postanowiłem dodać coś do strony projektu na SourceForge. Jest to takie tam logo na nagłówek strony. Ręka, którą tam można dostrzec, to moja ręka ;)

Teraz będę zabierał się za fizykę. Będzie to zarazem okazja do przetestowania tego co już mam i ewentualnych poprawek (to bardziej pewne niż ewentualne ;) ). Będę pisać na podstawie tutoriala PollyColy (jest chyba jeszcze na gamedev.net).

2007-05-25

Powrót

Jestem praktycznie rzecz biorąc po maturach, więc mogę powrócić na łono kodu. Sporządziłem listę TODO no i cóż, jest długa :)

Co w najbliższej przyszłości? (to nie jest pełne TODO)

  • Drobna reorganizacja bebechów
  • Napisanie prostego systemu GUI
  • Kamery i zalążki wokół levelowe
  • Fizyka ciała sztywnego
  • Integracja z PhysicsFS
  • Zalążki filtrów (np. glow)

Niestety mam też pewien problem z komputerem... Niemiłosiernie się grzeje, a zwłaszcza teraz jak są upały. Na przykład w tym momencie mam 66.5°C CPU (w stresie 75°C, przy rekordowych upałach komp wysiada) i 57°C system. Muszę coś z tym zrobić, mam parę pomysłów. Niestety ten do którego się przymierzam jest trochę czasochłonny.

2007-05-04

Czasami człowiek musi, inaczej się udusi...

Jak można zauważyć po prawej stronie jestem zmuszony powstrzymywać się od kodzenia. Nagromadziło mi się już w głowie wiele pomysłów co do rozwoju mojego projektu (cały czas mówię mój projekt to, mój projekt tamto, a przecież ma nazwę - Solve).

Po tym jak dorobię (jeśli dorobię) i zmodernizuję komputer zamierzam kupić sobie Wiilota :) Parę dobrych tygodni temu wyczaiłem pewną interesującą biblioteczkę na SourceForge'u i postanowiłem, że kiedyś się tym pobawię.

Znalazłem również interesującą bibliotekę do VFS - PhysicsFS (to już nie na SF.net ;) ). Zapewnia działanie VFSa takie jak w Quake'ach (jeśli ktoś nie wie o co chodzi to polecam zajrzenie na stronę tej biblioteki), przy czym jest multiplatformowa. Taki VFS jest IMHO bardzo wygodny przy rozprowadzaniu wszelkiego rodzaju paczek, a przy czym zapewnia swobodę chociażby modderom.

// EDIT: Właśnie zauważyłem, że jest to jubileuszowy 50-ty (tak wiem, to wcale nie jest równa liczba :) ) wpis na tym moim devBlogu. Oh, yeah! ^^