2007-08-19

Komercja?

Dwa tygodnie bez wpisu, to prawie jak martwa strona (no offence) ;)

Dzięki temu wątkowi na forum Warsztatu teraz na poważnie zacząłem się zastanawiać nad napisaniem komercyjnej gierki. Dotychczasowy projekt na razie zawieszę. Wakacyjne plany zarobkowe trochę nie wyszły, a kasy brak :P W związku z czym postanowiłem zrobić jakąś w miarę przyzwoitą (rewelacji raczej nie będzie) gierkę i spróbować gdzieś ją wydać. Kryteria są dość proste, a zarazem stanowią wyzwanie. Przede wszystkim grę trzeba skończyć ;D Mam nadzieję podołać temu wyzwaniu do końca biorącego roku.

Hmmm... No tak, ale co to ma być za gra? Technicznie rzecz biorąc nie ma być zbyt trudna do napisania ;) Zamierzam skorzystać z gotowych narzędzi by jak najszybciej osiągnąć efekt, a że z pieniędzmi aktualnie u mnie krucho to skorzystam z darmowych narzędzi. Po pewnym rekonesansie do renderingu wybrałem OGRE'a.

Jeśli gra ma być sprawnie i szybko napisana oraz dodatkowo ma być choć trochę oryginalna to nie będzie FPS'em. Na myśl przyszło mi fruwanie czymś nad jakąś height mapą i rozwalanie czegoś. Częściowo mogę to połączyć z pewnym moim dawnym pomysłem, czyli takie arcade'owe latanie bombowcem i bombardowanie budynków z jakąś ładną fizyką. Kolejny pomysł w tym stylu to latanie na małych (nie szczególnie) planetach z jakimś motywem kosmicznym.

Content spróbuję zmontować samemu. Chociaż grafik ze mnie marny to grafika 3d (blueprinty w dłoń :D) bardziej mi podchodzi niż 2d, więc może będzie nieźle. Dźwięki dogram samemu, a o muzyce pomyśli się potem. Ostatecznie po jakimś czasie mogę kogoś skaptować do tego wszystkiego :]