2007-08-27

Szukanie natchnienia

Ostatnimi czasy piszę rzadziej, bo nie mam o czym (pisać póki co).

OGRE jest dość prosty w użytku. Muszę przyznać, że największy problem mam z wymyśleniem pełnej koncepcji tej całej komercyjnej gry. Mam pewne ogólne założenia:

  • Brak szczegółowych animacji, np. człowieka
  • Nastawienie na poruszanie się z pomocą jakiegoś pojazdu
  • Najlepiej w jakiś sposób nad ziemią
  • Stosunkowo proste do stworzenia mapy (heightmap), lub na swój sposób ich brak (gierka ściśle w kosmosie)
Jednak wciąż nie mam pojęcia za co się zabrać. Dodatkowo myślę o czymś dość fajnym i przynajmniej troszkę oryginalnym. Choć ostatecznie, to lepsze byle co, niż nic :P

Zacząłem się zastanawiać nad zrobieniem gierki w stylu Elite, bądź serii X (zainstalowałem sobie demko X2). Tylko z powodu mojego zboczenia na punkcie realizmu nie wiem, czy to co chciałbym stworzyć byłoby w ogóle grywalne. Coś mi chodzi po głowie, coś oryginalnego, ale nie mogę tego skrystalizować jakoś :/ Ograniczenie na grafikę, ostatecznie po jakimś czasie będę musiał raczej znieść i odżałować kasy na grafika ;)

Aktualnie można powiedzieć, że wciąż szukam natchnienia.
Może coś więcej wymyśle na wyjeździe - od 29VIII do 4IX.

2 komentarz(y):

[13:55] <Anonymous Anonimowy>

Zastanawiam się, czy koder chcący napisać i wydać małą komercyjną grę powinien sam szukać pomysłu i wszystko wymyślić? Czy może jest jakaś możliwość dostania bardziej albo mniej szczegółowego projektu czy pomysłu od kogoś, kto zna się na runky i wie co by się dobrze sprzedało?

PS: Dlaczego nie działa dodawanie komentarzy? Raz wysłałem i się nie dodał!

 
[16:44] <Blogger Queight>

Fakt, faktem, że pomysł od kogoś łatwo uzyskać, bo jest bardzo dużo osób, które ma swoją wymarzoną grę i chciałoby, żeby ktoś ją zrobił specjalnie dla nich. Choć ogólnie wolałbym sam coś wymyślić. No przydałoby się jeszcze poszperać, również na jakiś forach typowo dla graczy.

Nie mam pojęcia co się mogło tu stać, to chyba coś po stronie google'a...

 

Prześlij komentarz

« Główna