2007-10-21

Kodzenie wpływa na myślenie

No proszę, wystarczyło trochę dłużej pokodować i już wpadłem na dobry pomysł. Sama absolutnie podstawowa idea krążyła mi po głowie, ale wreszcie ją złapałem i trochę rozpisałem. Sam pomysł jest dość prosty i to w nim jest dodatkowo pozytywne, że łatwo go rozbudowywać.

Zamierzam zrobić zwariowany (mniej lub bardziej) 3d shooter TPP z komiksową grafiką. Akcja rozgrywałaby się na powierzchni dość małej planety, na której będzie można zaobserwować cykl dobowy oraz zróżnicowanie klimatyczne w zależności od szerokości geograficznej. Można by dodać zmienną pogodę, pory roku i nawet dzikie zwierzęta. Całość działaby się na otwartej przestrzeni, na tyle dużej, by uzasadnione było zapewnić jakieś pojazdy do przemieszczania. Oczywiście miło by było widzieć multiplayer w tej produkcji. Sianie zniszczenia powinno mieć wpływ na wygląd środowiska - powalone drzewa i dziury w ziemi. Dałoby się nawet dodać spore elementy strategiczne.

Na sam początek wystarczyłby prosty shooter na kulistej heightmapie z jakimiś drzewkami ;)

4 komentarz(y):

[12:48] <Anonymous Anonimowy>

Motyki w dłoń, Słońce czeka! :)
Wiesz zapewne, że ten pomysł to bardzo ciężka sprawa. Ale jest bardzo ciekawy. Tak więc powodzenia.

Komiksowa grafika = cellshading i inne wymyślne shadery? Już sobie wyobrażam, jak będą wyglądały (i jak będą ginęły od strzałów gracza) przedstawione w komiksowej grafice, kosmiczne stworki. Super :)

Tylko skoro shooter, to czemu TPP a nie FPP?

 
[13:50] <Blogger Queight>

No ba :) Słońce już nie może się doczekać ;)
Zdaje sobie sprawę, że jest dość złożony, ale daje duże pole do manewru. Podstawowa wersja to tylko strzelanie na kulistej powierzchni.

Tak cellshading albo coś podobnego, "od biedy" może być styl grafiki jak z Mario ;)

TPP na razie to tak wstępnie, nie wykluczam, że ostatecznie widok będzie jednak FPP. Czas pokaże ;)

 
[23:42] <Anonymous Anonimowy>

Jak to się ma do "zacznę od jakiegoś absolutnie prostego i szybkiego projektu w celach edukacyjnych" ? :)

 
[12:17] <Blogger moriturius>

@artpoz: ee tam, ja się uczyłem pływać na głębokiej wodzie i całkiem dobrze mi idzie ;)

btw: fajny pomysł, ale faktycznie może to być trochę zbyt głębokie :P

 

Prześlij komentarz

« Główna